1 december 2007

Åldrigt oläst V

Nu gick ett brandlarm och nu slutade det. Hon är ett brandlarm. Ett människolarm. Men så är det med somliga. Jag är tillexempel en sten. En aktiv sten. En stenaktivist. Teleaktiv.

Klotter och grafitti är samma jävla sak sa Lemmy idag. Han ska inte ha nåt fruntimmer som styr och ställer och jag tiger, tiger och respekterar.

Mångas liv cirkulerar kring att ta sig. Det är stor tragik på gång nära spåren i Stockholm. Alla lösa själar driver omkring spår. Viljan att bara ha en riktining och ett mål rakt fraför sig. Inga beslut kan slå fel, det kommer bara gå mer eller mindre snabbt att komma fram. I min atlas finns inget ställe med namnet fram. Inte i min ordbok heller.

Vi tackar för att ni bara sabbar allt som är vackert. Vi tackar Er för att ni är så jävla smarta och så jävla elaka.

Igår sa JeanPierre nåt om att vara punkare i en fransk liten stad under början av åttitalet. Stryk var ens bekräftelse. Men varför blir man avvikande, varför börjar en del ifrågasätta? Vartifrån kommer viljan att inte?

Många liter mjölk gick ut idag. Särskilt min. You my say I'm a dreamer. Du kan säga vadsomhelst och jag lyssnar alldeles noga. En skit två skitar och resten bara lyssnar och blir tokiga som troll. Det självlysande är så jävla skumt. Fan.



Inga kommentarer: